Ons team.

Beginjaren 1988-1992

In 1988 werd het bedrijf Carrosserie Lauwyck gesticht. Eerst als bijberoep, later als hoofderoep. In die tijd waren garage en carrosserie nog de twee hoofdactiviteiten.

In 1992 groeide het bedrijf en werd de bestaande locatie te klein. Er werd dus naar een nieuwe en betere locatie gezocht. Deze werd gevonden op het industrieterrein van Staden in de Bruggestraat 68.
Daar werd er een gebouw van 580 vierkante meter gebouwd waarvan 400 vierkante meter werkvloer en het overige als toonzaal, bureel en magazijn.

Jaar 1997

In 1997 werden de activiteiten toegespitst op carrosserie werk (koetswerk en alle spuitwerken) van oude en nieuwe wagens.
De eerste aanpassingen werden gedaan:
De toonzaal werd omgebouwd tot receptie/onthaal en bureelruimte, voorzien van het nodige om expertisen te doen ter plaatse of op afstand.
Met deze middelen is het mogelijk om op een snelle manier een overeenkomst te bereiken met de verzekeringen zonder tijd te verliezen door wachten op een expert. De herstelling kan dan ook sneller gestart worden.
1998 erkend door eurogarant
Om de werkplanning te kunnen opvolgen werd in 1997 de eerste medewerker aangeworven. Tevens werden we dit jaar erkent door Eurogarant.
Reeds in 1998 werd er een tweede medewerker aangeworven. In 2001 werden er uitbreidingswerken aangevat.
Zo werd het gebouw met 300 vierkante meter uitgebreid zodat er nu een werkvloer is van 700 vierkante meter.

Er werden voorzieningen getroffen om afval beter te sorteren, o.a. met een modern verflabo.
Dit in samenwerking met een erkend afvalverwerkingsbedrijf die het gesorteerde afval ophaalt.
Er werd ook, mileubewust, overgeschakeld op waterlak.
Het volledige gebouw werd heringericht en uitgerust met modern gereedschap voor carrosserie herstellingen.

jaar 2001-2002 ISO en Acoat

En er werd een betere en ruimere refter met de nodige voorzieningen gebouwd voor het personeel.
Ook in 2001 weren we erkend door Acoat Selected zodat we horen bij de groep van 85 hoog gequalificeerde bedrijven in heel belgië.

Ten einde de kwaliteit van het werk op continue wijze te verzekeren, werd in september 2002 gestart met het behalen van het kwaliteitsmanagementsysteem ISO9001:2000. Deze werd behaald in april 2003.

Jaar 2005-2006

In 2005 maakte Tom, de zoon, zijn studies als graduaat automechanica af en kwam ook het bedrijf versterken.
Gezien het succes van de samenwerking tussen vader en zoon werd dan ook beslist om op 1 januari 2006 de eenmanszaak te gaan omvormen naar een BVBA en op deze manier ook de samenwerking te bezegelen.

Jaar 2011-2012

Op vraag van veel klanten zijn we terug gestart met alle mechanische herstellingen aan alle merken. Er werd dan ook geïnvesteerd in een 4 palenbrug met bijhorend uitlijntoestel alsook een aircotoestel werd aangekocht.
In 2011 breidden we onze diensten uit door het plaatsten van schuifdaken van het merk Webasto.

Jaar 2013-2014

De voorbereidingswerken worden gestart voor het plaatsen van een nieuwe en grotere spuitcabine van het merk Garmat. De cabine voldoet aan de nieuwe milieu-normen en wordt nu verwarmd met gas. Vanaf nu hebben we de mogelijkheid om grotere bestelwagens en mobilhomes te lakken.
Er wordt ook een nieuw verflabo met magazijn geplaatst. Deze is uitgerust met de laatste nieuwe software van SIKKENS. Bovendien beschikken we over de nodige meettoestellen om nauwkeurig de juiste kleur te kunnen bepalen.

Jaar 2015

Sinds 2015 is de vrouw van Tom, Wendy Moerkerke, in het bedrijf gestapt voor het administratieve werk.
Dit jaar zijn we ook lid geworden van het netwerk 1.2.3 autoservice. Deze groepering geeft ons een goede ondersteuning op het vlak van mechanische en elektronische problemen. Ook de klant heeft hier alleen maar voordelen bij want tijdens het jaar zijn er verschillende acties waarbij er aangename geschenken worden uitgedeeld.

Jaar 2016

Ons team werd opnieuw aangesterkt met een werkkracht voor de mechanische herstellingen.
Ons software pakket werd volledig vernieuwd waardoor de opvolging van dossier nog vlotter kan verlopen.
Ook onze website werd dit jaar in een nieuw jasje gestoken.

We zijn een familiaal bedrijf, waar wij graag onze klant centraal zetten.